The first days - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Wendy Schutten - WaarBenJij.nu The first days - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Wendy Schutten - WaarBenJij.nu

The first days

Door: Wendy Schutten

Blijf op de hoogte en volg Wendy

11 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Wat een totaal andere wereld is dit. Ik dacht dat het al druk was in Enschede als iedereen rond spitsuur naar huis wou met de trein.. Nou, ik heb mijzelf letterlijk de metro in moeten drukken, als ik toch wel binnen een uur thuis wou komen. En natuurlijk, hoe goed je je ook voorbereid, er gaan altijd dingen mis. Zo had ik een sim kaart gekocht voor in the UK, helaas doet deze het niet. Net zoals ik een bankrekening wil openen hier, wat ook nog al wat geregel is. Maar, het is het allemaal waard. Wat een geweldige bedrijfscultuur heeft mijn stage bedrijf. Maandagochtend, ik was er 10 minuten en we gingen aan de bak. Meeting met collega’s in Zwitserland en Frankrijk, om de afgelopen week te evalueren, ze hadden een goede week gehad. Mijn tweede stagedag verliep anders dan verwacht, ik werd in Bastingstoke verwacht voor een tweedaagse cursus over het programma dat ze bij het bedrijf gebruiken voor hun database genaamd RDB. Zware dag, eerst met de metro, daarna met de trein en daarna nog even met de taxi om vervolgens een hele dag voor de computer te gaan zitten en samen met 7 anderen uit te vogelen hoe dat programma werkt. Toch heb ik het er allemaal voor over, want ik weet wel zeker dat dit een super periode gaat worden in het mooie Londen! Mijn huisbazin Alison is ook erg gezellig, van haar heb ik al veel geleerd en krijg ik zo nog meer mee van de Britse cultuur. En ja, het kan toch echt anders dan vet eten en de andere typische dingen die mensen vaak zien bij Britse mensen. Nee, mijn huisbazin is echt het tegenovergestelde, ze gaat vaak naar jazz concerten, gaat altijd netjes gekleed ergens naartoe en weet precies de manieren. Ze is een van de weinige die graag naar Frankrijk gaat als Engelse en daar zelfs gestudeerd heeft. Ze weet bijna alles te vinden in Londen, en daarbij natuurlijk de mooiste plekjes. Wat mij opvalt is dat er geen mensen zijn die raar opkijken dat ik geen Finance stage heb, aangezien ik Finance and Accounting studeer. Zij vinden juist dat het belangrijk is om te weten wat bedrijven in mensen zoeken, en hoe je met mensen moet werken. Alison zegt, als je dat niet kunt kun je ook niet je werk goed uitvoeren hoe goed je ook bent met getallen, want het kunnen communiceren is gewoon belangrijker. Ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt om een mix van Finance en communicatie in mijn stage te hebben. En een nieuwe cultuur leren kennen is op zich al een hele nieuwe belevenis, hoewel veel dingen toch wel hetzelfde zijn als in Nederland. Nu op naar de rest van de week, en eerst maar eens donderdag mijn ouders verwelkomen in het mooie Londen!

  • 18 Februari 2014 - 19:05

    Jurgen:

    Cool wen! Veel plezier nog daar! Zie je maandag:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Wendy

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 1747

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Londen

Landen bezocht: